Moderátor_Al 2014.02.18. 21:17

OFF

Megfázás,torokfájás....Kiüt egy hétre és jöhetek végre, én is egy kis munkával. Nem nagyon mert inkább pihenek, de egy kicsit dolgoznom kellett az asztalon és a vonatokon. Vasárnap felszedtem az emelkedő darabkáit. Lefektettem egy tizenpár centis szivacsot, de ezt még majd döntenem kell. A vonatokat ma csináltam. Az M41 003 as motorját felszedtem, egy kicsit "szögbe" döntöttem. Egyesek kérdezhetik, hogy miért, az mi az stb., de így egy "kolega" ajánlására a kuplung szinte teljesen szintben van. Nem is zörög annyira, hajtás közben, viszont kell még bele súly hogy teljesen tudjon kapaszkodni. A lámpákat is hamarosan elkészítem. A másik, hogy a forgózsámolyok magasságán is változtattam. A toldó lapok közül 1 db ot levágtam így 2mm es magasítás van benne,de lehet hogy még ebből is szedek vissza, majd meglátjuk. Az M41 MÁV ossal is volt dolgom. Inkább a hajtással foglalkoztam mint a kaszni kinézetével. Elhelyeztem a 2db lapot zsámolyonkánt 4-4. Lefestettem szürkére és az alvázat is. Amint lesz itthon súly teletöltöm az alját plusz nehezítésként. A zsámoly fogató részekre műanyaglapokat ragasztottam, elkerülve, hogy kiessen a helyéről a zsámoly. Képeket rakok fel. Itt látható: >>Klikk<<  Azt hiszem a MÁV osnál a 4. képen látszanak a festés hibák, amit majd a hajtás súly és világítás után helyrehozok!!! Remélem a hajtással nem lesz gond. Mondjuk a mostaninál sincs nagy gond vele. Viszont.....Ajh....Hát....Az.....Úgy volt......Az a rohadt kanyar, mért nem mehet a mozdony egyenesen???! Mert az van, hogy a forgóváz nagyon keveset tud fordulni, na ez az amit még kicsit változtatni kell. A terepasztalomon lehet, hogy szépen elmegy, persze néha van egy kis gond, ááá.... csak annyi, hogy az egyik kerék megemelkedik, de egyébként megy. Miután súlyozva lesz, hasonló értékeket kap mint a másik mozdony, jó nehézre próbálom készíteni, a motor nem egy rossz minőség, tehát szerintem bírnia kell!!. A kuplungot egyenlőre a B oldalra próbálom felhelyezni, az A ra, ami a nem hajtott tengely szerintem nem kell. A másik dolog....Tervezem egy jó ideje, a festés kész, a pályaszám várat magára, ugyanígy az M41 es nél, de még nem kap áramot. Igen a Szergejről van szó, vagy másként M62 069. A pályaszámot elkezdtem már nyomdában van csak meg kell csinálniuk, de a lényeg. A motor. Egyszer a mozdony egy kisebb diorámáról, egy kis véletlen "földrengés" miatt, nem is tudom ki okozta, zuhant olyan fél métert! A szénkefék pedig elkoptak, no nem az eséstől, attól szinte nem is lett baja, maximum az hogy az áramszedők kicsit elmozdultak. Ezzel is foglalkozok, amint készen leszek az átalakításokkal. A szénkeféket kicseréltém, ráraktam a trafó kimeneteit a vonat motorjára. Működött tehát a motorral nincs gond, viszont a betápjai, azok a kis réz lemezek, kaptak ón réteget, mert rá akartam forrasztani 2 kábelt. De lehet hogy direktben fogom bekötni a mozdony áramszedő lapjaihoz!!! Mint a fuggerth nél. A világítást, ide is nyomtatott áramkörrel készítem el. Egyenlőre ezek a terveim, ebben a hónapban!

A bejegyzés trackback címe:

https://hobby-modellezes.blog.hu/api/trackback/id/tr785821430

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása